Thanks singgah kat Azizwan (dot) Com ni dan jom follow saya kat Twitter

Beware! Asia Ceramic Marketing Sdn Bhd sedang disiasat oleh BNM

Asia Ceramic Marketing Sdn Bhd

Ermmm.. Kamu tahu tak akan kewujudan Asia Ceramic Marketing Sdn Bhd kat Malaysia ni? Kalau tahu baguslah. Tapi kalau tak tahu tu, rajin-rajinkanlah diri kamu untuk meng’google ye sebab aku pun malas nak explain latar belakang syarikat ni since aku tak join pun perniagaan diorang. Huhu.. Yer la, aku promote pun bukan aku dapat apa-apa even apa yang aku buat tak pernah minta dibalas. Tapi kata orang, nak buat baik tu pun agak-agak juga la kan. Hehe..

Ok la. Actually aku tulis entri ni sebab aku baru je dengar dari orang dalam Asia Ceramic Marketing Sdn Bhd (lepas ni aku tulis Asia Ceramic je la ye) sendiri yang Asia Ceramic sekarang ni dalam siasatan Bank Negara Malaysia (BNM). Tapi aku tak sure samada apa yang aku dengar ni betul atau cuma khabar angin semata-mata sebab sebelum aku taip entri ni, aku dah cari kat Berita Harian dan juga Kosmo tapi tak jumpa berita pasal ni. So, anggap je la yang aku tulis entri ni macam cerita kat kedai kopi je atau mungkin ianya kes terpencil macam siasatan Kementerian Kesihatan Malaysia terhadap minuman kesihatan Goji Guarana (nak baca? klik di sini).

Dan aku juga tak pasti sebab apa BNM perlu membuat siasatan keatas Asia Ceramic ni since perniagaan’nya berasaskan trading dan franchise (tolong betulkan kalau aku silap). Tapi sedari awal lagi aku dah agak ada something yang tak kena dengan perniagaan Asia Ceramic ni atau lebih mudah aku cakap sama seperi pelaburan. Sebab tu aku tak join since aku dah 2 kali ter’kantoi dengan ‘pelaburan-pelaburan celaka’ ni walaupun aku agak tertarik dengan konsep perniagaan Asia Ceramic ni.

Saham Neraka

Ok, kenapa aku samakan Asia Ceramin ni seperti pelaburan? Alasannya mudah.. Kita labur wang banyak ni dan kita dijamin dapat banyak ni. Cuma kaedahnya sahaja berbeza dimana Asia Ceramic ni ada produk dan pelaburan konvensional yang sebelum’nya pula takde produk. Walaupun ada produk, tapi bagi aku secara peribadi ianya tak lebih sekadar mengaburi mata sahaja. Yer la, aku nengok produk seramik diorang pun macam cikai je dan langsung tak setimpal dengan modal dalam RM1k lebih yang dilaburkan. Sebab tu diorang saja buat opsyen ‘jual balik’ sebab diorang sendiri dah tau yang untung lebih penting dari produk. So, no wonder la takde seorang ahli pun yang sertai Asia Ceramic ni ambil produk. Maklumlah, barang-barang tu boleh dapat kat pasaraya dengan harga kurang dari RM300 dan mungkin lebih murah dari itu. Huhu..

Adeh, dah panjang rupanya aku tulis ni so better aku stop sebelum ada orang saman aku nanti. Huhu.. Kalau ada yang rasa tak puas hati kat statement aku ni, ruang komen kat bawah tu sedia terbuka untuk kamu betulkan setiap apa yang aku tuliskan ni. Yer la, aku pun manusia biasa juga dan tak lari dari melakukan kesilapan. Tak gitu? Oh ya, sebelum aku terlupa aku nak ingatkan kepada semua pengedar Asia Ceramic ni agar tidak melakukan sebarang transaksi dan juga tajaan buat sementara waktu sehinggalah berita sebenar dimaklumkan oleh pihak yang terlibat nanti. Kalau nak tahu lanjut, korang call la syarikat dan tanya pasal perkara ni. Kamu yang tak join lagi tu, jangan ngengada plak nak cari nahas. Baik simpan duit tu untuk sedekah kat anak-anak yatim. Kan puasa tak lama lagi. Kalau tak pun sedekah je kat aku. Hehe..

P/s: Kalau ler betul Asia Ceramic sedang disiasat oleh BNM, maknanya akaun semua ahlinya akan dibekukan selama 3 bulan dan dalam tempoh ini juga tiada sebarang transaksi akan berlaku. So, BONUS selama 3 bulan pun takde la jawabnya. Huhu.. Cuma aku boleh cakap, sabar je la ye. Doa banyak-banyak supaya Asia Ceramic sememangnya pada landasan yang betul.

Update: SAH! Bank Negara Malaysia sedang membuat siasatan terhadap Asia Ceramic Marketing Sdn Bhd dan juga anak syarikatnya.

Related Posts with Thumbnails

Diterbitkan pada 23 July '09 - Kategori: Breaking News, Information, Must Read

Tagged: , , , , , , , , , , .

88 Comments to “Beware! Asia Ceramic Marketing Sdn Bhd sedang disiasat oleh BNM”

23.07.09 at 08:51
Posted by zul

Tahu! tahu! .. :mrgreen:
Konsep jual semula yang diorang buat memang menarik, dah tengok-tengok tapi tak tergerak hati nak join. Rasa macam ada benda tak kena je, tapi tak tau apa. Saya pun dapat info tahun lepas lagi yang Ceramic ni akan disiasat oleh BNM.

[Reply]

Azizwan™ Reply:

haha.. tau takpe..

aku pun dah dgr lg dr tahun lps yg BNM nak siasat asia ceramic ni tp masa tu masih dlm pemerhatian sahaja a.k.a BNM letak dalam senarai menunggu. huhu.. skrng ni dah cukup bukti mungkin, so BNM pun brani la ambush asia ceramic ni dan buat siasatan.

[Reply]

Hamba Allah Reply:

salam…
aku dah baca komen2 yang kalian berikan tentang ceramic tu…walaupun aku lom join tapi aku yakin, ceramic nie akan menang dalam kes bank negara malaysia…dalam banyak sebab…kalau tak percaya, kita tunggu dan lihat… untuk pengetahuan korang, semalam (26 julai 2009)aku terbaca kat the star syarikat ceramic nie dapat award… dalam majlis penyampaian tu najib yang berucap… aku rasa nie mesti ada CEO dari syarikat lain yang cemburu dengan kejayaan ceramic… kita tunggu dan lihat…kalau betul ceramic nie memang tak bersalah dan bank negara malaysia membenarkan syarikat ni menjalankan perniagaannya seperti biasa, aku memang nak join…kalau BNM dah luluskan maknanya boleh buat duit la…lu pikirla sendiri beb!!! korang nie asyik jaga tepi kain ceramic jer…korang yakin ker dengan pendapat korang tu???lain kali siasat dulu…jangan main serkap jarang jer…nanti malu sendiri,,,silap2 korang yang join ceramic….korang ni hebat sanagt ke dalam wat duit?…kalau yer…meh kongsi dengan aku…aku pun sedang mencari juga selain menunggu keputusan dari BNM…
sekian…

[Reply]

Azizwan™ Reply:

@Hamba Allah salam.. first of all, terima kasih sbb baca komen2 yang ada kat entri ni.

kat sini aku nak cakap alhamdulillah kalau anda yakin yg ceramic ni akan bebas dr BNM. mknanya, rezeki mereka yg dah join ceramic ni akan kembali lagi dan ramailah yg akan masuk. ye tak? oh ya, dan tahniah juga kat ceramic sbb dpt award. bkn calang2 tu kalau pak najib sendiri yg datang berucap.

pasal pendapat tu pula.. dah nama pun pendapat. jd ada kalanya pendapat tu 100% betul, tersasar sedikit dan ada pula yg tersasar jauh. kesimpulannya, lu pikirla sendiri beb!!! (mcm yg kamu tulis atas tu)

dan nak bagi tau la since kamu dah tanya yang kami ni hebat ke tak dalam buat duit ni? jawapan’nya TAK sebab tu ada antara kami yang tak join ceramic ni. kalau kami hebat buat duit, agaknya dah lama kami join ceramic ni kot. mklumlah, dapat income riban2 wlpn terpaksa menyepam emel org! :cool:

23.07.09 at 08:55
Posted by shahraduan

Wah..pantas ko yerk..

Pelaburan ebay adalah yg terbaik..Modal RM1000.00 dapat RM10,000 Dalam masa sebulan..Oppp Awas…Untuk Pakar-pakar ebay sahaje.

[Reply]

Azizwan™ Reply:

@shahraduan yupz, aku setuju 100% yg ebay adalah pelaburan yg terbaik antara yg terbaik since aku sendiri pernah buat ebay ni. huhu..

dr angka yg bro bg tu, memang tak senang duduk dibuatnya. tp tu la, ilmu kena tinggi baru boleh berjaya. hehe.. bila nk perturunkan ilmu? :)

[Reply]

23.07.09 at 09:18
Posted by ezany

ntah ler.. aku pun minat sgt buat pelaburan camni.. takut kena tipu jer..

p/s: aku pun bkn ade duit sgt nak melabur ni.. kah kah..

[Reply]

Azizwan™ Reply:

@ezany adeh bro, aku konpius yg teramat sangat ni.. actually bro minat atau tak minat? huhu..

[Reply]

23.07.09 at 11:22
Posted by Anarm

nk berjaya mesti ada cabaran dan halangan.. kalo takut rugi, tu salah 1 jenis pemikiran org yg gagal.. org yg berjaya xkn pikir alasan.. rugi2 tu taruk tepi dulu.. yg penting buat je.. kalo yakin dan ikhlas insyaallah pilihan kamu tepat.. waalahualam..

[Reply]

Azizwan™ Reply:

@Anarm apa yg bro cakap tu memang betul dan opkos la aku setuju sangat2. kalau takde cabaran, tak berapa manis la perniagaan tu kan sbb tak merasa jatuh bangun’nya. huhu..

tp kalau timbul cabaran dan halangan yg dah memang dr awal lg dah tau akan jadi mcm ni, kiranya sendiri cari pasal lah kan?

[Reply]

23.07.09 at 11:22
Posted by azizan4444

1st skali aku nk bgtaw yg aku krg berminat ngn plaburan cmne..harap ko x kompius da.hehe

lgpon banyak risiko yang kn hadapi kalau kite join bnda2 cmni..x gtew wan?aku rase xde la pnjg ko explain pasai ni..skit je tu..hehe..jgn takut..muahaha

[Reply]

Azizwan™ Reply:

@azizan4444: ya.ya.. aku tak konpius.. hehe..

yup betul.. risiko’nya boleh aku ckp mcm berdiri tengah litar sepang sewaktu ada race. bila2 masa je boleh kena langgar. hahaha..

penerangan tu saja aku stop takut tersalah fakta. nanti tak pasal2 org kuat asia ceramic ni pergi hentam blog aku ni. huhu

[Reply]

23.07.09 at 11:31
Posted by denaihati

semalam ada terbaca 2 syarikat kena siasat dengan BNM sebab collect deposit….

Bro bagi akulah sesiapa yang rugi join pelaburan termasuk aku ni tu memang dah ditakdir untuk Allah untuk membersihkan sumber Rezeki kita…kadang-kadang duit kita dapat datang dari sumber yang ragu jadi akan hilang juga dari punca yang ragu…bila rugi bagus kita muasabah diri …

[Reply]

Azizwan™ Reply:

@denaihati apa, bro pun join pelaburan juga? mcm tak percaya plak aku. huhu.. bila bro dah ckp mcm tu, aku tak teragak-agak utk ckp.. kita serupa. hehe..

anyway, ada betulnya apa yg bro ckpkan tu.. kiranya sebagai pembersihan rezeki la tu kan? so, kenalah terima dengan hati terbuka dan sentiasa muhasabah diri. InsyaAllah segalanya akan menjadi lebih baik..

[Reply]

23.07.09 at 18:13
Posted by Purple rose

Akm..sebenarnya aku rasa ada orang yang jelous tentang kejayaan ceramic..biasalah manusia pantang lihat orang berjaya macamlah dia bgus sangat….hai tak dapatlah voucer kfc, mc donaid, giant, bhp, jusco semua!! hai sedangkan tu semua menyumbang pada income negara..banyak lahi pencuri dalam selimut yang lain terselamatlah pulak….sabo jerlah…harap semua dapat disettlekan dengan cepat Amin…

[Reply]

Azizwan™ Reply:

@Purple rose pasal ada org yg jeles ke apa tu aku tak pasti cuma apa yg pasti, ura2 yg ckp asia ceramic ni akan diserbu oleh bank negara mulai panas sejak tahun lepas lagi. kalau tak silap aku dalam bulan 9 – 10 mcm tu.. namun masa tu BNM just kumpul bukti dan sekarang baru mereka ambil tindakan setelah semuanya cukup.

kalau ckp pasal org jeles dan buat laporan kat BNM, takkanlah BNM sesuka hati nak buat serbuan kan kalau bukti tak cukup. so bg aku, ni semua datang dr diri sendiri, mksud aku asia ceramic memang salah krn BNM lebih arif mengenai apa kesalahan yg ceramic lakukan. huhu..

[Reply]

23.07.09 at 22:50
Posted by Mr.Bintang

dulu ade je offer aku suruh join ceramic ni.. siap YM².. tp aku wat dek jee… haha.. aku bukan ape.. x suke la nak berniaga cam tu.. nak kene ada pendahuluan.. bnyk lak tu.. dan aku tak paham sbnrnya konsep diowg.. ngeeee.. :mrgreen:

psstt.. RM 185 dah ko eyk? hehehe..

[Reply]

Azizwan™ Reply:

@Mr.Bintang samalah bro.. aku dulu pun (tahun lepas, waktu biz ni masih hot) ramai je member ajak aku masuk. maklumlah, time tu aku (faham2 la yer).. mula2 tu terasa juga nk masuk tp bila aku susah nk faham konsep biz diorg, terus aku buat don’t know je. haha.. bapak gila kejam..

sblm ceramic ni kena siasat plak, byk emel spam yg ajak join bisnes ni siap tunjuk cek la apa. dalam hati aku ckp, ada aku kisah? harharhar.. promosi bkn main ckp tak perlu menaja & tiap bulan dpt duit. tp yg diorg buat sampai menyepam emel org tu apa? bkn nak menaja namanya? vunguks..

kalau la kita buka bisnes sendiri dgn rm1k tu kan bro, rasanya boleh dpt lebih lg dr rm100 sebulan sprt apa yg kita dpt kalau join ceramic ni. diorg kata, bisnes apa yg boleh buat dgn rm1k? aku ckp byk je.. aku boleh buat bisnes jual burger, jual air cendol kat pasar malam etc.. terus diorg blur tak tahu nk ckp apa.. huhu..

serius dowh.. misalnya jual air kat pasar malam (everynight market). anggaran untung bersih dek bisnes suka2 ialah dalam rm50. kalau dalam sebulan, kan dah boleh dapat rm1500. tak ke byk tu? tp kena kerja sket la.. tak mcm ceramic ni. just tunggu duit masuk je. lalala..

adeh.. terlebih plak.. ok la. ok la.. aku STOP! haha..

[Reply]

denaihati Reply:

cerita modal banyak ni….aku memang tak faham cara MLM sekarang…bisnis MLM semestinya bermodal kecil buat kerja betul2 dan menghasilkan income besar tapi banyak team yang ubahsuai yang menyebabkan ahli mesti masuk dalam jumlah hingga puluhan ribu….ada yang pinjam bank, pinjam kat keluarga dan pinjam kat ahlong tapi akhirnya kecundang sebab tak ada skil tapi termakan dengan kata-kata manis leader……aku memang tentang konsep bisnis MLM macam ni…MLM mesti modal rendah untuk semua orang…..

[Reply]

Azizwan™ Reply:

@denaihati itu la pasal.. dulu ada rm50 – rm60 je dah boleh jd ahli MLM dah.. tp MLM dulu2 serius aku tak faham smpai ler skrng ni. huhu.. yg aku tau, asal ada tajaan dpt bonus. dan lg 1, org bawah dpt jualan terkumpul bla bla bla.. org atas dpt royalty. itu je. hahaha..

actually, aku pun pernah join MLM modal besar ni. tp tak ler sampai puluh ribu smpai kena gadai itu ini. untung memang untung tp bila dah lama2 aku buat, mcm ada yg tak kena plak since ramai ahli yg terkemudian mengeluh tak dpt buat tajaan. so skrng dah slow down a.k.a dah tak aktif. huhu..

[Reply]

24.07.09 at 02:43
Posted by Azizwan™

Bank Negara Serbu Premis Asia Ceramic Marketing

KUALA LUMPUR, 23 Julai (Bernama) — Bank Negara Malaysia (BNM) membuat serbuan ke atas premis Asia Ceramic Marketing Sdn Bhd di sini berikutan aduan yang diterima daripada orang ramai.

Dalam satu kenyataan pada Khamis, bank pusat itu berkata ia memulakan penyiasatan terhadap syarikat itu di bawah Seksyen 25(1) Akta Bank dan Institusi Kewangan 1989 (BAFIA) dan Seksyen 4 (1) Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram dan Pembanterasan Pembiayaan Keganasan 2001 (AMLATFA).

Seksyen 25(1) BAFIA 1989 melarang mana-mana individu daripada memperoleh, mengambil, atau menerima deposit tanpa lesen yang sah, manakala Seksyen 4(1) AMLATFA 2001 melarang mana-mana individu daripada terlibat dalam, atau cuba melibatkan diri dalam, atau bersubahat dengan aktiviti pengubahan wang haram.

“Aset dan dokumen syarikat yang berkaitan telah dirampas untuk tujuan penyiasatan,” kata BNM.

Ia juga mengingatkan orang ramai supaya berhati-hati dengan skim pengambilan deposit dan skim pelaburan yang ditawarkan melalui pelbagai saluran seperti internet, panggilan telefon, atau seminar anjuran individu atau syarikat yang tidak diberikan lesen atau diluluskan oleh pihak berkuasa yang berkenaan.

Orang ramai boleh merujuk kepada senarai institusi berlesen yang dibenarkan untuk mengambil deposit di laman sesawang BNM di alamat http://www.bnm.gov.my.

– BERNAMA

[Reply]

24.07.09 at 08:32
Posted by dd

yang bangangnya bank negara… mereka ni la yang selalunya sebabkan orang ramai ilang deposit… mereka bekukan duit-duit tu… sudahnya… orang ramai ilang deposit lah…

[Reply]

24.07.09 at 09:15
Posted by zool

Entahlah..
Macam2 cerita sekarang ni.

[Reply]

24.07.09 at 11:08
Posted by tipah

tipah pun pening kepala pkir…
hehe

almaklumlah housemate tipah org ni cbc jugak…alalalala

[Reply]

Azizwan™ Reply:

@tipah cakap kat housemate tipah tu, owner blog ni kirim salam yer.. ckp kat dia juga, banyakkan bersabar. mana la tau kan ceramic ni sememangnya biz yg betul. huhu..

[Reply]

24.07.09 at 11:50
Posted by mfadhly

Aku sebenarnya kecewa pasal apa Bank Negara wat rush time Asia Ceramic ni dah untung berjuta-juta? Kenapa tak dibendung awal program ni… Takkan Bank Negara duduk sahaja memerhatikan sampai diorang untung besar baru buat rush? Ntahlah 3 bulan hold pastu dikira sebagai bisnes haram…Abistu duit yang rakyat melabur tu kira hangusla.. Sudahla kita sekarang nak Rakyat didahulukan tapi takdeke penyelesaian macammana duit orang yang melabur ni dikembalikan semula…So korang fikirkanla nasib orang kena tipu dan pernah kena tipu ni samapai ade yang gila. Siapa nak bertanggungjawab buat rakyat jadi macam ni sampai memberi kesan jangka panjang pandangan rakyat kepada kerajaan. Nak mengadu pada siapa? Rasanya takde Yang Berhormat nak bantu..kira dah nasib korang salah korang tanggung sendiri… Ini cuma pandangan aku…. :cry:

[Reply]

konfius Reply:

sepatutnya pihak yg berkenaan kena pantau dari awal sebelum meluluskan sesuatu perniagaan. jgn sampai dah maju baru nak kata premis tu salah jalankan urusniaga. sebab rakyat sentiasa cari jalan nak tambah pendapatan. bukan suka2 nk labur duit cmtu je. barang makin naik harga. gaji pulak 2-3 bln tak bayar.bila dh dapat hasil cbc ringan skit tanggungan. susah tu kene cam ni lak. so,sape nak tolong org2 cam kite nih. cube bgtau dari awal sykt mn yg tak boleh org ramai join. kan senang,.xla mnyusahkan rakyat.nak meniaga pun susah…….

[Reply]

sn Reply:

kalau xde komplen mcm mana kerajaan nak tau… kenapa nak salahkan kerajaan..sepatutnya kita sendiri kena kaji…kalau senang nak senang…dah lama ramai org senang…

[Reply]

vieyy Reply:

sapa kata xde complain kat BNM???
klu u surf masa awal2 penubuhan company ni @ senang citer sblm kena rush, dah byk entry2 yg tulis…depa siap call org bank negara g nak tau sah ke sah bisnes ni, leh join ke x?? tp BNM x kate per2 pun yg mengatakan bisnes ni SALAH…

[Reply]

24.07.09 at 16:35
Posted by Afandi

Salam tuan rumah,

Teknik SEO yang bijak!
Personally saya sendiri pun dah tak minat main MLM ni, terutama business yang nampak dubious sikit.
Baru semalam sms kat sorang cikgu pasal berita Asia Ceramic kena rush tu, langsung tak jawab (dia masuk business ni).
Lepas Swiss Cash & seangkatan dengannya, business camni akan terus subur dengan nama yang lain pulak.
Lebih baik melabur dalam agensi pelaburan yang berdaftar, selamat…

[Reply]

Azizwan™ Reply:

Afandi salam kembali..

baguslah kalau en. Afandi tak join asia ceramic ni. so, takdelah nyawa sprt dihujung tanduk kan? mksud aku antara hidup atau mati. kalau hidup, dapatlah balik duit dan untung2 tu.. kalau mati, faham2 sendiri la yer..

maybe cikgu tu tengah sedih kot dan nak release tension.. sbb tu tak jawab. atau mungkin juga dia sedang dihentam oleh org2 yg join ceramic ni under dia. hwo know kan? huhu..

anyway, jom melabur dalam agensi pelaburan yg berdaftar. oh ya, MAA Takaful tu termasuk dalam agensi pelaburan yg memberi pulangan juga ke? sekadar bertanya since link en Afandi membawa aku ke blog MMA takaful. hehehe :)

[Reply]

24.07.09 at 18:08
Posted by mamat

Insyaallah Asia Ceramic akn selamat. BNM serbu untuk buat siasatan ke atas ACM sbb di atas laporan pihak tertentu (dengar cerita puak Hai-O) yg mngatakan ACM ni ambik deposit haram. Itu dakwaan. So sekarang tgh dalam penyasatan. Keputusannya nanti la, Pejabat ACM masih beroperasi seperti biasa.
Kepada ahli previlege CBC, sama2 kita byakkan doa semoga ACM selamat dan duit instalment yg belum dibayar kepada kita akan selamat. Semoga Allah menolong kita..

[Reply]

24.07.09 at 18:16
Posted by mamat

Aku hampir yakin juga yg Hai-O ni la yg puncanya yg buat laporan. Kalu korang tengok iklan diorang ni mmg gempak gila dlm TV3. Berita ACM diserbu pun TV3 la yg mula2 siar kat berita kaki tu.

Ikut akta jualan langsung (AJL) Syarikat MLM ni tak boleh iklankan dekat media. Ada Hai-O dan TV3 patuhi? Ada pihak ambil tidakan??

Ikut akta AJL juga, mana2 ahli berdaftar dengan syarikat jualan langsung yg beli produk kemudian tak mampu utk jual dalam tempoh 6 bulan, dia berhak utk menjual semula produk tersebut kpd syarikat dgn harga tak kurang 90% dari harga asal. Ada syarikat Hai-O atau MLM lain praktis akta ni??

ACM yg praktis benda ni… beli balik. dgn harga yg lebih mahal pula tu..

Fikir2 kan…

[Reply]

Azizwan™ Reply:

@mamat wah, info baru ni sbb sblm ni tak pernah tau pun yg akta jualan langsung tdk membenarkan sykt MLM mengiklankan perniagaan melalui media.. tp berlambak je aku nengok iklan MLM kat akhbar tabloid dan majalah. huhu..

nmpaknya nak kena baca akta jualan langsung ni. thanks ye mamat :)

[Reply]

poziabb Reply:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: larlarlarlarlarlarlarlor :twisted: :twisted: :twisted:

[Reply]

24.07.09 at 19:59
Posted by ntah

:neutral: kemana duit yg dirampas oleh bnm tu?hahaha…tu yg kompius….apa-apa pun harap pandai-pandailah bnm agihkan duit tu kpd ahli asia ceramic..

[Reply]

Azizwan™ Reply:

ntah, aku pun tak tahu. hehe.. tp tak silap aku, kalau aset dan segala bagai yg dah dirampas & dibekukan secara automatik ianya akan menjadi hak mutlak bank negara malaysia.

[Reply]

25.07.09 at 05:22
Posted by borzack

Setahu aku Ceramic biz ni bukan program pelaburan. Kalau pelaburan, kita laburkan duit tunggu la dalam tempoh masa tertentu, duit tu beranak. Ceramik ni macam beli barang, tapi dibayar secara ansuran.

[Reply]

Azizwan™ Reply:

@borzack thanks 4 explaining bro.. tp mcm takde beza plak kan since ceramic ni pun kena tunggu masa2 tertentu baru dpt hasilnya. hehehe..

oh ya, alang2 bro dah singgah dan komen ni. nak tanya la.. actually kos penghasilan 1 ceramic set tu berapa ek? :)

[Reply]

borzack Reply:

apa pulak yg tak der bezanya… konsep dia sama sekali berbeza. kalau macam tu semua konsep nak dapat keuntungan/duit ni tak der beza lah yer, bukak kedai runcit pun kena tunggu masa dapat untung, blogging pun kena tunggu masa untuk dapat untung, affiliate program pun kena tunggu. Yang nak ditekankan kat sini bukannya berapa lama kena tunggu nak dapat untung, yang ditekankan ialah konsep/cara pengendalian program ni. Tak sama dengan pelaburan. Ceramic ni seolah2 seakan2 macam pakistan jual karpet :) dia jual carpet, makcik2 ni bayar bulan2. cenggitu la lebih kurang. bukannya pakistan tu melabur…

[Reply]

Azizwan™ Reply:

hahaha.. bkn ke yg join ceramic ni juga melaburkan duit diorg untuk dapat untung? jd tak jauh beza mcm pelaburan right? mcm aku ckp kat atas tu, bezanya ceramic ni ada produk dan pelaburan konvesional sebaliknya.. so, pelaburan yg diorg buat tu utk mendapatkan untung dgn ‘alasan’ sykt beli balik produk..

ckp pasal beli produk ni, aku pelik sangat2 ngan ceramic.. apasal harga produk tu boleh mencecah smpai rm1k yer? kalau x jual balik memang rugi sangat2 la kan sbb harga produk tu tak berbaloi dgn byrn yg diorg buat.. sbb tu la diorg lebih senang ambil untung per month je. actually tak untung mana pun kalau takde org bawah.

so aku boleh ‘tembak’ yg separuh (malah 2/3 mungkin) dr byrn kemasukan tu digunakan oleh sykt sebagai modal utk membuat pelaburan bg mendapatkan untung bg membayar bonus ahli2nya sdangkan produk ceramic tu tak dijual pun sebenarnya sbb harga ceramic tu tak smpai pun rm1k..

apa2 pun, aku minta maaf la kalau apa yg aku ckp ni tak betul sbb ianya hanya berdasarkan logik sahaja. tp kadang2 logik tu pun ada betulnya. sbb tu aku tak berani ‘leburkan’ duit aku utk join ceramic ni. huhu :!:

borzack Reply:

wrong. aku tak melaburkan duit. aku membeli dan aku menjual. mcam contoh pakistan tadi. dia beli karpet2 dari pengedar syarikat ABC. terpulang kat pakistan tu la dia nak jual kat sapa2 yg setuju nak beli dari dia. kalau makcik2 tu beli, nak bayar bulan2 dan pakistan tu setuju, then on. even kalau syarikat ABC sendiri nak beli dari pakistan tu, tak salah. dalam kes ceramic, distributor ceramic beli dari ACM. ACM setuju beli dari distributor dgn syarat dibayar bulan2. mana ada melabur duit?

borzack Reply:

kalau nak kira harga, kenapa sehelai t shirt Prada kat boutique harga RM800 lebih yer? tshirt Prada tak ori tapi gred AA baru RM100 lebih jer. Dia punya suka la nak letak berapa harga. Kalau tak nak beli sudah, kalau sanggup beli, apa salahnyer?

poziabb Reply:

:evil: :evil: :evil: ada ke kita tanya pakistan yg jual kapet tuh, “bai, kos penghasilan kapet yg ko jual ni bape?” :twisted:

borzack Reply:

@poziabb kenapa pulak nak tanya? buat apa nak tanya? tak der kena mengena pun :roll:

25.07.09 at 15:48
Posted by mamat

borzack, aku sokong you.. ramai tak paham konsep yg ACM ni dan ramai yg buat2 tak paham.

Aku buat contoh lain la.. Aku ni penternak lembu. Aku ada 50 ekor lembu semuanya. Harga pasaran biasa seekor lembu katakan RM2000. Aku dah ada pembeli dan pelanggan tetap aku di dlm dan luar negara. Kemudian aku offer kpd org kampung siapa yg nak beli lembu aku dgn harga RM4000 seekor dan dibayar cash. then aku offer terus utk membeli balik lembu2 tersebut dgn harga RM4500 dgn syarat aku membayar ansuran selama 3 bulan sbyk rm1500 sebulan.

Apabila aku dah jual kepada pembeli A dgn harga harga RM4000, hak milik lembu tersebut telah berpindah kpd pembeli A. Apabila pembeli A td menjual semula kpd aku dgn harga RM4500 dan dinyatakan terus cara bayaran ansuran tu, hak milik lembu itu telah berpindah kpd aku.

Dalam kes ini, adakah aku melanggar mana2 akta?? Apa salah aku??

Dekali imbas. ia sama pelaburan ASB. tetapi bila dikaji terperinci, ianya mmg berbeza. ASM sememangnya mempunyai background dlm bsnes barang ceramic dan pottery. Mcm contoh aku td la, background bsnes lembu.

Mengenai harga, dah jadi lumrah dlm dunia ni ada yg mahal dan ada yg murah. Kita pernah tengok lukisan2 yg dihasilkan berharga puluh2 ribu ringgit. tapi ada pembeli!! Begitu juga dgn kereta. ada yg murah dan ada yg mahal. kancil RM30ribu, BMW RM300ribu.

Kalu nak tengok contoh harga yg ada di pasaran, bleh rujuk dlm http://www.vantage.com.

Untuk pengetahuan semua, bank negara bertindak menyiasat kerana aliran tunai bank tersebut terlalu besar. itu je. sekarang syarikat sedang terangkan konsep bisnes kpd bnm…

[Reply]

25.07.09 at 16:39
Posted by parih

arap2 ko btul bro..
aku baru join 2 minggu lps.
cek aku x leh ckear lagi.
x leh tidur aku pikir psl nih… :cry: :cry: :cry: :cry:

[Reply]

25.07.09 at 20:26
Posted by panji

salam…

kalau dilihat daripada keuntungan Asia Ceramic bukan byk sangat dan bukan macam skim cepat kaya…
Contoh yang RM 3800 maka dapat pulangan RM 550 dalam masa 3 bulan.Jadi pulangannya adalah RM 183 sebulan.Kalau skim cepat kaya piramid…labur sekali dan pendapatan berkali-kali dan duk berusaha nak cari orang letak dalam piramid tu.

[Reply]

25.07.09 at 23:57
Posted by rose

salam,

Of all the involvement by Malaysian into those get rich quick schemes so far, it’s all back to nature of the humankind.
‘kita’ cepat tamak.
Banyak skim yang offer pulangan yang ‘too good to be true.’
Kena belajar from our past experience, dan kena selalu ingat,
there must be a catch of those attractive offers.
:smile:
sejarah berulang dan akan terus berulang kembali tanpa pengajarannya dihayati..

[Reply]

26.07.09 at 12:53
Posted by yash

fuhhh!! seb bek tak masok.. ade gak terpikir2 nak masok..
ramai ajak.. tgk macam ley masyuk.. huhuhuuh..

tapi mang x suke jenis biz macam nie.. kene carik org la..
kadang2 member ajak kuar makan lepas tuh bla bla bla cite.. dgr kan aje hahahha! asl dapat makan free!! pewot kenyang.. hahhhaha.. :lol:

[Reply]

[...] penuh atau separa kerajaan dan yang paling penting, bukan kerja dok diam-diam dapat duit macam bisnes ni. Hehe). Oh ya, kesemua permohonan untuk jawatan yang aku senaraikan akan tamat pada bulan Ogos ni. [...]

27.07.09 at 07:35
Posted by d|n

macam2 hal lak..
tapi bila aku usha internet..
ade artikel dari hmetro kate dy HALAL..
camne 2?? :roll:
cube usha cni..
http://bis-ceramic.blogspot.com/

[Reply]

27.07.09 at 09:13
Posted by Afandi

Salam Azizwan,

“anyway, jom melabur dalam agensi pelaburan yg berdaftar. oh ya, MAA Takaful tu termasuk dalam agensi pelaburan yg memberi pulangan juga ke? sekadar bertanya since link en Afandi membawa aku ke blog MMA takaful. hehehe”

Sorry lambat jawab, offline during the weekend.

Ya. MAA Takaful ada menawarkan perlindungan Takaful & Pelaburan melalui produk investment link. Dana pelaburan ini diuruskan oleh CIMB Principal Asset Management. Invest dalam unit trust.

Produknya ialah MAA Takafulink, Education & juga Smart Medic 100, kad masuk hospital pakar 100% cashless admission.

Kalau belum ada boleh le ambil satu!

[Reply]

27.07.09 at 13:36
Posted by anti-83

yg tk paham2 pasal plan acm ni jagn cakap banyak,korang susah pn cakap senang pn korang cakap, nambah doser jer lbih…tk tau jagn tambah lebih2,kalu acm menang kes ni habis lah blog2 korang, hari ni hari acm, sok2 ari korang… okey pe dia orang ajak join, nk kongsi same2 senang, bila dah lebih ada jer yg dengki, dari senyap2 mcm abfund,swisscash, bila dah kena ambush ceo ker toke ker dah cabut dulu… ni ceo acm steady lg, n nk fight lg ngn bnm…office pn bka cm biaser.. hbs kalu pn nipu acm ni ape cite nan stokis shoppingpoint, cafe ceramic, korang ingat nipu ker? kalu bnm nak cass tiada lesen mengambil deposit org, kn acm menawarkan sell back option..ada resit kite setuju beli kite setuju jual tp acm tetapkan syart 3x byar,kalu beli ya 3800 untg pn tk seberape, 550 jer ko bahagi r dgn 3bln, bape sebulan dapt? lak tu klebhan nyer kite org dapat vaucer2 e mall dn vaucer juckfood..2 jer?jd seblm ni blanjer2 kngune duit ta duit kite blh smpn, jd gunalah vaucer2 yg acm telah berikn….

[Reply]

27.07.09 at 15:52
Posted by nazwa69

berniaga emas je la ngan aku.. 2-3 hari sekali masyuk… alhamdulillah… burpppp

Emas -> Ebay -> Forex -> Adsense -> ELKEN -> Real Trade

bisnes yang ada cabaran biasanya tahan lama..

[Reply]

27.07.09 at 15:53
Posted by nazwa69

nak trade emas, kontek aku : nazwa69@gmail.com

[Reply]

29.07.09 at 00:47
Posted by ayie blue

salam..
aku bru je join korang ni…
dan aku adalah salah sorg ahli ceramic..
sbenarnya xyah duk layan la kalu org yang xfham nga acm ni..
aku pun pening cam ner kn nga bnm..
sdang kan byak lg syarikat yang plen nya xblh msuk akal lngsung..
cuba kauorg pikir…
kauorg msuk 6000..
lpas 2 syarikat akan bgi barang brenilai 6000 gak..
lepas 2 dapat lg setiap bulan 300 sampai 3 thn..
logik ker..mana syrikat nak dapat untung..
dah la bgi brg,bgi duit lg…
lain la mcm acm..
bgi 3800 pun skali jer dapat untung skali nga modal..
klu nk untung lg..re-purcis lg..
salah ker mcm 2

[Reply]

29.07.09 at 00:58
Posted by ayie blue

acm dah bgi 2 pilihan..
klau nak jual barang sndiri xde masalah..
klau nk jual brang kat acm blik pun xde msalah..
kalau nk tau barang seramik ni malah bro..
ade memcecah sampai berpuluh-puluh ribu..
mak sdara aku bli kat eropah ari 2 pun rm10,000..
ala pikir lojik jer la…
kalau bju hacket pun rm800..bju jer 2..lama2 koyak gak..
huhuhu..

[Reply]

30.07.09 at 20:10
Posted by panji

nak join bisnes ACM yang ribu2 ni bukan sebarangan org fikirkan dulu masak2…tengok cek clear macam biasa,syarikat dah wat bisnes ceramic sejak tahun 1980 dan dapat award lagi tahun lepas Pak Lah yang sampaikan ucapan tahniah.Tahun ni sekali lagi dapat…so joinlah.Dan memang yang masuk ni kebanyakannya kakitangan kerajaan..yerlah bisnes ni sampingan aje bukan kerja utama.Kalau bisnes yang macam tiap2 malam kena keluar jual produk dan cari downline macam mana nak concentrate dengan kerja utama tu..anak isteri pun terabai.Apa pun kita tunggu keputusan BNM .ACM pun tengah berusaha fight dengan BNM..takder ceo dia lari ke mana2..HQ beroperasi mcm biasa.

[Reply]

31.07.09 at 16:27
Posted by Score A

salam,

Erm..memandangkan ceramic dilanda masa-elah, di sini masih ada peluang utk anda melakukan perniagaan. marilah bersama kita join Score A yg boleh menjamin masa depan anak2 dan keluarga. Anda mesti sayangkan anak2 anda kan. Pastinya anda sanggup menghabiskan wang ringgit utk pelajaran anak2 utk pastikan anak2 anda cemerlang dlm setiap pelajaran. Score A ada jawapannya. Score A umpama tuisyen online utk anak2 anda. Ingin ketahui lebih lanjut sila hubungi saya di afyusop83@gmail.com.my

[Reply]

01.08.09 at 02:07
Posted by dino

:shock: Terkejut aku bila CBC kena ngan BNM.Aku konfident sebab tulah aku joint…tapi adat orang meniaga tetap ada untung dan rugi,ada orang rugi dulu seperti aku…modal seme skali 24 K!abissss.Ada orang untung dulu cam Up line aku kat Johor…tapi skg seme tngah mngira kerugian.Paling dasat aku dh ajak sorg kwn aku joint… baru dia reg kat CBC dah kene…Abis la aku kene ngan dia… Aku kira CBC lah Last Destinasi part time aku..x sgka lak jd cengginiiiiii

[Reply]

Azizwan™ Reply:

@dino apa, 24k? bapak gila byk tu.. kalau buat rumah, rasanya dpt 2 buah tu, huhu.. apa2 pun doa la bebyk supaya cbc ni lps dr BNM. so, nanti boleh la dpt duit tu balik :)

[Reply]

06.08.09 at 13:55
Posted by azlan

Salam azizwan,

Pas baca sume komen2 ni rasa cam nak tambah sikit la. Sorry sebab lambat. Baru je terjumpa blog ni.

Bagi aku senang je nak tau nape ACM kena serbu. Kalau korang tgk kat BNM punya website, dia ada bagitau kat situ apa dia definasi BNM bagi untuk skim cepat kaya. Ni aku ada letak sikit untuk info sume org:

“A plan which offers high or unrealistic rates of return for a small investment while at the same time promising that such investment is easy and risk -free.”

Ini dari website BNM. So sorry la aku tak sempat nak translate. Byk komen aku tgk kat sini kata ACM ni bukan pelaburan tapi pembelian. Jadi aku nak tanya org yang masuk ACM, ko tau ke apa beza “consumption” dgn “investment”. Bagi aku senang je. Kalau ko beli barang tu untuk ko pakai, itu consumption. Tapi kalau ko beli barang to dgn harapan ko akan dapat jual balik dgn untung, itu “investment”. Setau aku, korang sume join beli product ACM sebab nak untung kan?

Since korang invest dalam ceramic club dgn membeli barangan diaorg, meh aku bagi ringkasan definasi BNM yg aku bagi tadi.

Secara ringkas, skim cepat kaya ni adalah skim yang MENJANJIKAN pulangan bagi pelaburan dalam masa yang ditetapkan, tanpa pelabur itu perlu melakukan APA2. Dia masuk je skim tu, dia buat kerja atau tak, skim tu akan bagi dia pulangan dalam masa yang ditetapkan.

[Reply]

Azizwan™ Reply:

@azlan thanks sbb share benda ni. so, aku harap sesangat agar adalah ahli ceramic yg baca komen bro ni..

[Reply]

06.08.09 at 16:46
Posted by pantat azizwan = Hai o

Azizwan bodoh! kalo u x join biz asia ceramic psl nak heboh2 mcm pantat. agama u tak ajar cilaka u jgn hina, ckp, komen atau curi biz org lain ka? BODOH!!!!

U mkgn hai-o punya org. Babi!!! Memang melayu suka tengok saudara sendiri jatuh. cuba ko baca ayat ni…C I B A I LU!

so dah tau stop making comment to this company here.

FUCK u ASS.

[Reply]

Azizwan™ Reply:

@pantat azizwan = Hai o hahaha.. cantik’nya nama kamu. daftar kat jabatan pendaftaran mana tu? dan utk makluman kamu.. ya, aku tak join biz asia ceramic ni sbb aku langsung tak nmpak ahli2nya akan ‘kaya raya’ kalau setakat modal seciput dua. CUKUP!

aku heboh2 pasal benda ni sbb aku nk maklumkan kat semua org yg asia ceramic ni sdang disiasat oleh bnm. so, rasanya takde apa2 salah kat situ dan semua org boleh alert dan tak lagi join asia ceramic ni since ianya sdang dlm siasatan bnm. atau kamu taknak aku heboh pasal ni sbb nk scam org masuk ceramic lg ke wlpn sedang disiasat? harap tak la yer..

dan aku nk bagitahu kat ‘my pantat’, aku bukanlah ahli hai-o dan tolong jgn suka2 nk main tuduh2 since kamu takde bukti pun nak kata yg hai-o jd dalang semua ni. agama kamu ajar ke main tuduh2 dan kutuk2 org ni? boleh tolong jawab?

anyway, kenapa plak aku dan para pembaca yg nk bg komen harus berenti dr memberi komen since kamu pun bebas memberikan komen malah komen yg agak terlampau. kesimpulannya, jgn paku dulang paku serpih sudah atau semua yg join asia ceramic memang mcm ni? (harap tak la yer) *sigh

- thanks

[Reply]

Mr.Bintang Reply:

wow.. sesedap rase… kasi ajinamoto skit.. cili padi segenggam.. biar panass!! hehehehe… :P

[Reply]

11.08.09 at 10:39
Posted by ricky

ninoninoninonionino…. :mrgreen:

[Reply]

12.08.09 at 08:05
Posted by mia

untuk pengetahuan korang. Memang betul. ACM tak menipu. Kat sini i nak dedahkan kat korang. BNM telah bebaskan ACM dan bagi balik semua akaun ACM minggu lepas.
So berenti la cakap sal ACM. Either haram ke , halal ke..
Yang penting keputusan da pada BNM. Dan BNM da lepaskan ACM. So terpulang pada penilaian sendiri.
Tak caye, tanya BNM sendiri k. So yang dengki kat ACM. Berenti la. Usaha la agar terus maju. Yang tak tau sal ACM. Jangan terlalu caye cakap orang. Carik dengan akal fikiran sendiri dan bukti. Pada ahli ACM, akaun dah buka balik. Minggu ni kite leh purchase balik n dapat balik duit tu. CEO pun da kat situ kalo nak pe2 pertanyaan.
Thanks.

[Reply]

Azizwan™ Reply:

@mia thanks for this information.. kalau dah sahih apa yg en mia ni cakapkan (i mean kluar kat berita ke apa2), aku akan update entri ni nanti.. anyway, selamat menjana pendapatan semula.. dan sblm terlupa, boleh tak en mia suruh CEO maklumkan kat semua ahli supaya jangan lakukan SPAM sbb byk sangat la yg htr emel spam kat aku suruh masuk ACM ni.. harap en. mia tak keberatan le yer. salam..

- azizwan

[Reply]

12.08.09 at 10:51
Posted by mia

yang tu cakap la ngan ahli ACM yang anto email tu. saya pun ahli jugak. Gtau CEO ACM pun tak leh nak wat pe. Dorang anto email kat Encik, susah ape je. Delete ler. Senang citer. x susah klik butang DELETE. Pe2 pun, saya harap Encik reply dorang n cakap tak minat. Senang je.1 lagi. Nak kuar kat berita erh? .Lagipun BNM bagitau sume tu adalah dasardengki orang kat ACM and wat aduan kat BNM nak runtuhkan ACM. BNM cakap aduan orang ramai. Tapi melalui sorang staf BNM dari biro penyiasatan.dia cakap yang wat aduan tu bukan orang awam. Tapi salah 1 company besar MLM. Tapi biar la ditutup bende tu. Janji ACM dah ok n BNM dah lepaskan. Syukurla. Tapi kalo Encik tanya personal ngan BNM, dorang pasti akan jawab. Sebab saya sendiri dah tanya. Juz nak gtau sape2 ahli ACM yang tak tahu mende tu yang tengah komen kat ruangan Encik ni. Maybe dorang tak tahu news terkini ke ape ke. So saya gtau la. Pasal hal orang len nak cakap ape ke, cakap je la.juz jangan tuduh melulu dulu. Bukan ACM seorang tapi yang lain pun. Jangan menfitnah tanpa bukti.Kalo Encik nak panaskan ruangan Encik ni, Encik jangan la cakap bukan2 sal ACM. Nak cakap biar dengan bukti sekali.Maaf ye. Sal siasatan BNM terhadap ACM. Dah lapuk. Minta2 la Encik update kan berita terkini. Ok tak? Terlajak perahu leh undur. Terlajak kata buruk padah. I mean di akhirat bila kita menfitnah orang. Kalo nak tahu bende ni secara terang2an n berbukti. Tanya la BANK NEGARA SENDIRI. Conform puas hati. takkan bank negara nak tipu kot. Takyah tanya orang awam. Orang awam kadang2 cerita lain, yang benar plak lain.ok. Pinjam ruang komen ni erh jup.
** WAHAI AHLI ACM YANG DA KAT SINI.(yang bukan ahli ACM jangan dengor.. huhu) MEH AR KITA PURCHASE BALIK. JANGAN PEDULI CAKAP ORANG. JANJI PE KITA WAT HALAL. DAN BNM DAH AKUI SAH. SO, TUTUP MATA, TUTUP TELINGA. BIAR YANG MENFITNAH DAPAT BALASAN DARI ALLAH. Buat la banyak mana sape yang dengki kat ACM. Kita redha. Selalu nya yang baik akan dapat pertolongan dari Allah. dorang sakit ati, biarkan je. Janji kita dapat balik rezeki kite. Rezeki halal. Tuhan tak tarik. Cuma bagi dugaan kejap. Syukur Alhamdullilah. 1 lagi. Orang baik selalu diuji. Orang jahat Tuhan tak ambik peduli. Tap idiakhirat biar dia tau.TAPI BUKAN KITA YANG layak menghukum. Biarla Allah. . JOM AHLI ACM..

Terima Kasih banyak ya Encik AZIZWAN.
Salam..

[Reply]

Azizwan™ Reply:

@mia komen je apa yg en. mia rasakan patut, aku tak larang asalkan jgn melampau sudah. huhu..

pasal emel tu, ya delete adalah cara yg paling mudah tp kalau dah balik2 nk kena delete, letih la kan? cadangan en. mia suruh balas emel ckp tak minat tu actually aku dah buat tp still sama je sbb depa hantar secara bulk guna CC.. maybe depa ni tak kisah kot bab2 menyemakkan peti masuk emel org. hurm.. anyway, takpe la kalau en. mia tak dpt majukan masalah ni kat CEO asia ceramic sbb depa pun bkn boleh buat apa2 since aku pun tahu yg depa nk ahli2 depa dpt downline.. takkan depa nk ckp siapa buat SPAM akaun akan dibatalkan plak kan. aku jamin takkan ada mcm tu? :cool:

akhir kata.. selamat ber’ceramic semula..

[Reply]

12.08.09 at 14:54
Posted by mia

Memang ler. Yang tu bukan masalah dari acm. Tapi ahli dia. So bende tu tak leh saya nak cakap lebih plak. Kebergantungan pada orang.
terima kasih..

[Reply]

13.08.09 at 07:48
Posted by mia

sori.. saya salah info. Ceramic still dalam investigation. thank you..

[Reply]

13.08.09 at 14:46
Posted by TIMAH

walauapepun…semua bisnes camni 50-50% tak tau halal ke idak…fikir-fikirkanlah…

[Reply]

13.08.09 at 23:22
Posted by TIMAH

tu la cik mia….over confiden plak..kate ade org dlm bnm tp bg maklumat..reportpun x tepat..wakakaka….

[Reply]

13.08.09 at 23:24
Posted by TIMAH

yg mencarut2 dlm blog ni bkn hape..sbb poning kepala tuh nk pikir duit ilang….ms duit byk beli keta mewah bmw…bila jatuh tersungkur mula la cari viva dan tiara…

[Reply]

14.08.09 at 10:36
Posted by d

:roll: Kini semua CBC members dah dpt rslt…SO..mari kita buat pukulan maut….Untung jgn ditolak…Rugi jangan direbut

[Reply]

14.08.09 at 15:58
Posted by dino

Persoalan CBC dah selesai….Mari kita semua prepare 4 merdeka lak….CBC members suma bleh la snyum lebar psni yeee

[Reply]

18.08.09 at 16:16
Posted by zee

hai.sy baru kol bnm td bertanyakan hal bisnis seramik ni.saya concern juga coz member ramai yg join..bnm ckp ACM masih dlm siasatan.pelik juga cik mia ckp bnm dh lepaskan ACM..hmm

[Reply]

Azizwan™ Reply:

@zee itu ler pasal.. berita (tak kira paper or tv) pun tak keluar lg cakap yg ACM ni dah bebas tup2 dah ada yg maklumkan yg siasatan BNM terhadap ACM dah selesai. tu yg hairan tu. huhu.. anyway, thanks a lot sbb rajin call BNM dan sampaikan’nya kat sini. hehe :)

[Reply]

26.08.09 at 13:31
Posted by mia

pinjam blog mu jap, azizwan =) buat membe ceramic. takyah ar kite join bende ni.. dorang nak cakap sal ceramic. nak kutuk ceramic ke ape ke. kite wat dek jer ye. kite dah tahu perkembangan ceramic sebenar. So, wat dunno jer ye. biarkan dorang. and wat membe ceramic yang tak tahu sal perkembangan semasa ceramic. try contact upline. toksah nak tanya orang yg bukan membe ceramic k. Ape2 pun. Untuk member ceramic. 1 bende saya nak gtau. Ape2 perkembangan ceramic. Tolong la jangan balas komen doranr. kadang2 ada yang nak ambil maklumat dari kiter. ok. Jom la member ceramic,. Kite beriman dan bertawakal di bulan pose ni yea. Kite doakan pada siapa yang cube jatuhkan ceramic dan bangsa sendiri agar diberkati dan di murahkan lagi rezeki. Kita tak berhak nak menghukum. Serahkan pada Allah yang Maha Adil ye. Bio kita dapat pahala berkali ganda di bulan ramadhan ini. Amin. So.. jom la membe ceramic. =)

[Reply]

30.08.09 at 15:12
Posted by redazun

aku dapat je duit aku..

dapat je ev…

meniaga pun cam bese je cume tgk bnm wat lawak ngan mereka2 yang “bijaksana” wat lawak dalam blog

kepada ahli ceramic,dont listen to the junk their haters…

better contact je upline…senang..duit dapat..meniaga je la cam biasa..

kepada mereka2 yang menyampah ngan ceramic..jangan la dengki dan iri hati…

kepada mereka2 yang menyampah dengan BNM..kita tunggu je tgk bnm melatah…aku pun kadang2 menyampah ngan telatah flip flop bank negara ni..maklumlah..tinggalan bekas perdana menteri flip flop albadawi…

chao…aku cakap jujur je..jangan la marah..nanti kene jual..hehe

[Reply]

05.09.09 at 10:43
Posted by keagungan bnm

membenarkan 4D spot toto bermaharajalela..yg sudh terbukti dn tersuluh salah disisi agama dan terang2 amek diposit orag ramai….nh baru skim cepat kaya..huhu..
tp xpi serbu pon..

[Reply]

09.09.09 at 08:31
Posted by shazana

sebenarnya kalau ACM ni rasa depa betul, depa tak kesah pun kena serbu ngan BNM..ya la, pada pendapat saya, kalau betul depa tak salah, maknanya pasni depa leh buat banyak lagi duit pas selesai siasatan..coz terbukti skim depa ni betul..ada pengesahan BNM lagi gitu! kadang2 org laporkan BNM sebab bukan hasad dengki, tapi sebab nak kepastian..maklumlah org melayu ni banyak dah yg kena tipu..tgk dulu, ada berita kat sok kabo pak imam pun kena tipu dek skim yang memacam ni..pada member2 cbc, anda jangan asyik pikir buruk ja pada org yang melapor..salah ker kalau depa nak BNM lapor sebab nak kan kepastian?kalau anda rasa ACM ni tak salah, patut anda tak gentar..biar tergendala ‘seketika’ asalkan ‘selama2nya’ anda bahgia..pasni kalau BNM dah lulus, blh panggil lagi ramai org join..bukan senang tuh dapat pengesahan BNM..coz saya pun berminat gaklah nak join, tgk member2 yg join lama ACM ni hidup sedap gaklah..tapi sentiasa ada keraguan yang membantutkan keinginan tersebut..so, kalaulah BNM dah lulus, saya rasa mungkin keyakinan tu dapat mengatasi keraguan sebelum ni..tapi kalau BNM tak luluskan, eloklah kita muhasabah diri..mungkin ada kesilapan di mana-mana..mohon apa jua yang kita lakukan, hendaknya beroleh keberkatan..amien.. ;-)

[Reply]

11.09.09 at 00:17
Posted by mia

salam cik shazana,
takyah ar nak join kalo ragu. tak salah BNM nak check ke, ape ke sal BNM jangn sekat akaun orang. bese ler… org PHD. Tapi xpe, Allah tu Maha Adil. gpun ACM tak ajak pun sape2 yang ragu dan tak setia. bile company untung, sume mengampu. bile company da masalah siket sume nak lari.. gitu ler ade nye..bek cik pakai duit tu melabur kat ASB or ape2 yang cik tak ragu ler ye cik. ataupun simpan je dlm peti kat umah cik, lagi selamat. =) gpun kita ni tak marah, xde marah sikit pun, cume nak nasihat kan geng2 acm jangn citer pe2 kat org yang takda sangkut paut ngan acm.ada yang baik, memang la nak sekadar nak tahu, tapi da yang jahat, bese ler, mulut orang PHD ni, kalo da namanya PHD, mcm2 lagi dia nak wat tuk runtuhkan bangsa sendiri.
ok lah cik, nak tido, sok nak sahur..
salam ramadhan sume..

[Reply]

17.10.09 at 11:23
Posted by mat

Salam semua, rasanya banyak luahan emosi ahli2 Ceramic berbanding jawapan ekonomi atau luahan pendapat berilmiah. Jika dilihat dari sudut pandangan azizwan, x salah dia hendak nyatakan..malahan ini adalah blog dia, dia mengawal lontaran kata2 nya dengan cermat..tetapi berbeza pula dengan ahli2 Ceramic yang rata2 jawapannya begitu konsisten dgn emosi org yang cepat terase.

[Reply]

06.07.11 at 17:57
Posted by shah

salam semua… betul ker asia ceramic ni tipu… cm ner dia org blh buat perniagaan cm nie? wujud lg ker business dia org?????

[Reply]








Current day month ye@r *

CommentLuv badge